Anonim

Bahan-bahan

5 paun (21/4 kilogram) zucchini besar, sebaiknya 2 hingga 3 paun (900 gram hingga 1.4 kilogram) setiap satu

1/2 cawan (70 gram) garam halal

3 cawan (750 mililiter) cuka wain putih

1/4 cawan cincang segar dicincang

5 ulas bawang putih, diiris salur

3 atau 4 lada merah panas segar yang kecil, atau secukupnya, diiris salur

1/2 cawan (125 mililiter) minyak zaitun dara tambahan, ditambah lebih banyak untuk topping

Arah

  1. Potong zucchini melintang ke dalam kepingan 3 inci (8 sentimeter). Potong setiap potong separuh memanjang, kemudian potong semua biji dan pulpa spongy dari pusat. Slice setiap bahagian melepuh 3? 16 inci (41/2 milimeter) tebal. (A mandolin atau alat pemotong sayur-sayuran lain yang berguna adalah berguna untuk ini.)
  2. Buat lapisan zucchini diiris dan garam dalam mangkuk besar, kemudian lempar dengan baik. Macerate selama 12 jam untuk menarik air keluar dari zucchini. Tuangkan zucchini, kemudian peras seketika untuk menghapuskan air berlebihan.
  3. Letakkan zucchini dalam periuk tidak aktif yang berat dan tambah air cuka dan 1 cawan (250 ml). Cecair itu tidak semestinya menutup zucchini.
  4. Bawa mendidih ke atas api yang tinggi. Kacau untuk mengagihkan zucchini, kemudian mengurangkan haba ke medium dan masak sehingga irisan zucchini dimasak melalui tetapi masih keseluruhannya, kira-kira 5 minit. Jangan biarkan mereka pecah. Zucchini yang lebih kecil akan mengambil sedikit masa.
  5. Tiriskan zucchini dan letakkannya dalam colander besar. Teratas mereka dengan berat berat, seperti periuk yang dipenuhi dengan air, untuk memecahkan cecair. Biarkan zucchini longkang di bawah berat selama 15 minit.
  6. Letakkan beberapa tuala dapur bersih di atas meja yang ditutup dengan kadbod. Susun kepingan zucchini pada tuala, menyebarkan kepingan itu. Biarkan kering pada suhu bilik sehingga mereka berasa sedikit keras dan tidak lembab lagi, 24 hingga 48 jam. Mereka akan berkurangan dengan ketara.
  7. Letakkan zucchini dalam mangkuk dan tuangkan dengan pudina, bawang putih, lada panas, dan minyak zaitun 1/2 cawan (125 mliliter). Rasa garam dan biarkan campuran mengalir pada suhu bilik selama sehari.
  8. Pindahkan zucchini ke dalam balang kaca 1-liter (1/2 liter). Pek mereka dengan ketat, menolak mereka dengan garpu atau sudu untuk mengeluarkan sebarang jurang udara. Terutama dengan minyak zaitun supaya mereka tenggelam sepenuhnya. Tutup dan simpan selama sekurang-kurangnya 2 minggu sebelum pensampelan untuk memberi masa zucchini untuk menyerap perisa.
  9. Bawa mereka keluar dari peti sejuk kira-kira sejam sebelum anda merancang untuk menyampaikannya supaya minyak dapat dicairkan. Kembalikan apa-apa zucchini sisa ke peti sejuk, topping with oil jadi zucchini tetap sepenuhnya tenggelam. Sekiranya disimpan dalam minyak zaitun dan disejuk, zucchini akan bertahan sehingga 6 bulan.